SOSIAL MEDIA

03 April, 2024

ABURII YAKINIKU MENYEDIAKAN DAGING PREMIUM WAGYU CITARAYA MALAYSIA


Aburii adalah Wagyu Yakiniku restaurant yang menyeronokkan yang terletak di jantung TTDI, Kuala Lumpur, diasaskan oleh Encik Lin Chi dan rakan kongsinya. Bertempat di TTDI, 5, Lorong Datuk Sulaiman 7, Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.


Berkenalan dengan Lin Chi, pemilik dan otak operasi di sebalik Aburii. Dengan pengalaman berdekad-dekad menikmati masakan Jepun dan mengasah derianya untuk mengenal pasti rasa terbaik, pasukan ini mencipta pengalaman makan yang tiada tandingan di Aburii.



Daging Wagyu A5 Aburii diimport dari Wilayah Miyazaki, yang terkenal dengan penghasilan daging lembu yang paling halus di dunia. Proses pemilihan yang teliti oleh pasukan ini memastikan setiap potongan Wagyu yang dihidangkan di Aburii mencapai kemuncak kualiti dan rasa.



Setiap hidangan mencerminkan keghairahan pemilik terhadap kecemerlangan kuliner dan komitmennya untuk menawarkan pengalaman gastronomi yang tidak akan dilupakan kepada tetamu.

Aburii pakar dalam yakiniku Wagyu dan juga menawarkan makanan laut Jepun yang segar.




Selain itu, Aburii adalah perintis daging Wagyu di Malaysia, dengan pengalaman yang dikurasi dan dipimpin oleh Chef Zeniq.



Tidak hanya masakan Jepun namun di restoran Aburii ini daging wagyu turut dihidangkan dalam masakan Melayu iaitu Rendang daging yang memberikan rasa keempukan daging wagyu tersebut dan ianya sangat lembut bila dimakan dan juga burger yang dibuat dari daging wagyu juga.





Omakase Wagyu dihidangkan di tempat duduk kaunter tinggi, di mana pelanggan dilayan oleh chef.



Aburii menawarkan Wagyu A5 Miyazaki yang disahkan Halal, diimport dua minggu sekali, memastikan hanya Wagyu A5 Miyazaki BMS11 atau BMS12 yang dihidangkan.


Ramadan ini, Aburii telah memasukkan kelezatan tempatan ke dalam menunya, termasuk rendang daging lembu Wagyu A5 Jepun, yang disukai pelanggan kerana rasanya yang enak dan tekstur yang lembut di mulut.

Konsep Aburii menampilkan pengalaman makan Jepun yang mewah namun menyenangkan.